PreBad’s försäljningsframgångar har varit stora under första halvåret 2016. Hittills detta år har nya order avtalats om ett värde på cirka 195 MSEK motsvarande cirka 50 MSEK under samma period förra året.

– Framgången beror på att vi under en lång tid strategiskt bearbetat fastighetsägare och entreprenörer till att våga tänka nytt, att verkligen tro på att det går att stambyta kvalitativt på sju dagar, säger Niclas Henriksson som är marknads- och försäljningschef på PreBad.

Många av de nya kunderna är kommunala beställare där man värderar och prioriterar renoveringstiden eftersom evakuering av hyresgäster inte är möjlig med anledning av den – på nästan alla orter – rådande bostadsbristen.

– Jag tror på ytterligare order under andra halvåret på cirka 100 MSEK vilket kommer att innebära en rad nyrekryteringar, avslutar Niclas Henriksson.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

%d bloggare gillar detta: